SPONSORZY
  • krex
  • energo
  • tlo-msz1200-1038x576

 

  1. Home
  2. Zapasy
  3. PWPW KLZ – Liga współczesnych gladiatorów maty, to liga dla kibiców!
PWPW KLZ – Liga współczesnych gladiatorów maty, to liga dla kibiców!

PWPW KLZ – Liga współczesnych gladiatorów maty, to liga dla kibiców!

0
0

Rozgrywki PWPW KLZ wzbudzają coraz większe zainteresowanie wśród kibiców sportu. Atrakcyjność ligowych spotkań, perfekcyjna organizacja i rodzinna atmosfera na trybunach to znaki firmowe PWPW KLZ. Z nieukrywana przyjemnością witamy nowych sympatyków zapaśniczych zmagań PWPW KLZ. Specjalnie dla tych, którzy dołączyli do grona entuzjastów sportu zapaśniczego w nowatorskiej formule PWPW KLZ, pragniemy przybliżyć zasady punktacji walk i zasady rozgrywania spotkań ligowych.

Walka w lidze trwa  2 x 3 min.

Drużyna składa się z zawodników reprezentujących trzy style:

a) zapasy kobiet
b) styl wolny
c) styl klasyczny

W każdym meczu walczy po trzech zawodników reprezentujących każdy ze stylów.

W meczu odbywa się 9 walk.

Zawodnicy zdobywają punkty dla swojej drużyny według następujących zasad:

  1. wygrana przez przewagę techniczną lub na plecy – zapis 4:0
  2. wygrana na punkty bez straty punktu – zapis 3:0
  3. wygrana na punkty przy stracie punktu – zapis 3:1
  4. remis – zapis 1:1

Sposób zwycięstwa jest bardzo ważny. Położenie na łopatki i przewaga techniczna (12 punktów przewagi) daje drużynie 4 punkty meczowe.

Dla przykładu :

Zawodnik drużyny A wygrywa 14:2. Zwycięża przez przewagę techniczną – stan meczu 4:0 dla drużyny A.

W drugiej walce zawodnik drużyny B wygrywa 3:2 na punkty.

Drużyna B zdobywa 3 punkty, a zawodnik drużyny A, mimo porażki zdobywa 1 punkt meczowy, bowiem przegrał walkę na punkty, zdobywając w tej walce 2 pkt. techniczne. Stan meczu po dwóch walkach – 5:3 dla drużyny A.

Kibice dostrzegają że sposób zwycięstwa i nawet porażki jest bardzo ważny. Może dojść do sytuacji, że przy 9 walkach, zwycięstwo drużyny A w pięciu walkach, nie zapewni im zwycięstwa w meczu (według tradycyjnej punktacji, 5 zwycięstw, zapewnia już wygraną w meczu – np. 5:4).

Poniżej przedstawiamy jak ważne są punkty zdobywane za sposób wygrania, bądź przegrania walki.

Ważną informacją dla kibica, jest udział w meczu tzw. Jokera.

Drużyna ma prawo do wystawieniu jednego zawodnika do 20 roku życia, który ma szansę w przypadku wygranej walki, zdobyć punkty dla swojej drużyny i dodatkowy punkt jako Joker.

Oczywiście w składzie może walczyć kilku zawodników 20 letnich lub młodszych, lecz Jokera ustala się tylko jednego i podaje zaznaczonego w składzie drużyny po ważeniu.

JOKER (przykład), jeżeli wygrywa przez położenie przeciwnika na łopatki zdobywa dla drużyny 4 punkty plus jeden punkt, za to, że jest Jokerem. Joker zdobywa za tą przykładową walkę 5 punktów, drużyna wzbogaca swój dorobek o pięć punktów.

KATEGORIE WAGOWE – SYSTEM ROZGRYWEK

Mecze w ramach Ligi odbywają się wyłącznie w kategoriach olimpijskich mężczyzn i kobiet określonych przez Międzynarodową Federację Zapaśniczą (UWW). W sytuacji, gdy UWW począwszy od stycznia 2018 r. dokona zmian kategorii wagowych, wówczas Zarządca Ligi w fazie play- off Ligi dopuszcza 3 kg tolerancji względem poprzednio obowiązujących kategorii wagowych, chyba że po wprowadzeniu przez UWW zmian Zarządca Ligi postanowi inaczej.

Rozgrywki Ligi odbywają się corocznie systemem: faza zasadnicza oraz faza play-off.

Drużyny biorące udział w rozgrywkach podzielone są na dwie grupy, (grupa „A” oraz „B”) po cztery ekipy. Podział na dwie grupy następuje w drodze losowania przeprowadzonego przez Zarządcę Ligi.

Rozgrywki pomiędzy drużynami w grupach, stanowią fazę zasadniczą sezonu. W każdej grupie rozgrywki przeprowadzone są w formule każdy z każdym tj. tak, aby drużyna w fazie zasadniczej zmierzyła się dwukrotnie z każdą drużyną ze swojej grupy, będąc jednocześnie raz gospodarzem spotkania. .

Po dwie drużyny z każdej z grup, które uzyskały największą liczbę punktów po fazie zasadniczej, awansuje do fazy play-off.

W przypadku uzyskania przez drużyny takiej samej ilości punktów w końcowej klasyfikacji w fazie zasadniczej, o uzyskanym miejscu decydować będzie bilans zapisów walk, bilans punktów technicznych i zdobyte punkty techniczne.

System play- off rozgrywany jest według poniższych zasad:

a) w półfinałowej rundzie fazy play- off spotyka się 1 (pierwszy) zespół grupy „A” z 2 (drugim) zespołem grupy „B” oraz 2 (drugi) zespół grupy „A” z 1 (pierwszym) zespołem grupy „B” w systemie mecz i rewanż – Drużyny, które zajęły pierwsze miejsca w swoich grupach w fazie zasadniczej mają prawo wyboru miejsca rozegrania pierwszego meczu półfinałowej fazy play- off (jako gospodarz meczu lub na wyjeździe) oraz uzyskają prawo do transmisji telewizyjnej wybranego meczu.

b) w finałowej rundzie fazy play- off w zawodach decydujących o tytule Mistrza Polski spotykają się zwycięzcy rund półfinałowych w systemie mecz i rewanż. W przypadku remisu, o zwycięstwie w rundzie finałowej fazy play- off decydować będzie suma punktów zdobyta przez finalistów w dwu meczu.

c) o trzecim miejscu decyduje ilość punktów zdobyta przez drużyny w półfinałowej rundzie fazy play- off – w przypadku uzyskania przez drużyny takiej samej ilości punktów, o trzecim miejscu decyduje bilans zapisów walk, bilans punktów technicznych i zdobyte punktu techniczne.

Pozostali Uczestnicy, którzy zajęli w fazie zasadniczej miejsca 3-4 kończą swój udział w Lidze.

Po przeprowadzeniu wszystkich meczy Zarządca Ligi ogłasza końcową klasyfikację drużyn.

Walki w fazie zasadniczej (I runda – 3 kolejki) i pierwsze mecze fazy play- off odbywają się w kolejności:

a) zapasy kobiet 48 kg;

b) styl wolny 57 kg;

c) styl klasyczny 66 kg;

d) zapasy kobiet 58 kg;

e) styl wolny 74 kg;

f) styl klasyczny 85 kg;

g) zapasy kobiet 69 kg;

h) styl wolny 97 kg;

i) styl klasyczny 130 kg.

Walki w meczach rewanżowych fazy zasadniczej i play- off odbywają się w kolejności:

a) zapasy kobiet 53 kg;

b) styl wolny 65 kg;

c) styl klasyczny 59 kg;

d) zapasy kobiet 63 kg;

e) styl wolny 85 kg;

f) styl klasyczny 75 kg;

g) zapasy kobiet 75 kg;

h) styl wolny 125 kg;

i) styl klasyczny 98 kg