Medialna lokomotywa związana ze zbliżającą się galą KSW 45: The Return to Wembley znacząco się rozpędziła i dostarczyła we wrześniu blisko 1,5 tysiąca publikacji o marce KSW z prasy, internetu i RTV.
Praktycznie cały miesiąc zdominowany był nadchodzącym wydarzeniem w Londynie. Karta walka została zamknięta, ale pojawiły się również na niej zmiany. Do tego przy okazji targów FIVE odbył się media trening, który przyciągnął nie tylko tłumy fanów, ale również spore grono dziennikarzy przepytujących głównych aktorów gali KSW 45 oraz współwłaściciela marki, Martina Lewandowskiego. Najbardziej medialnymi postaciami września okazali się: Damian Janikowski i Michał Materla, którzy zmierzą się z sobą już 6 października.
Na karcie walk gali KSW 45 organizacja umieściła pokaźną liczbę zagranicznych zawodników, co wzbudziło też spore zainteresowanie mediów spoza Polski. Przygotowano również zagraniczne wydarzenia z serii KSW Ascess, podczas których przedstawiciele mediów mogli na żywo spotkać się z wybranymi fighterami. Wszystko to spowodowało, że o gali i jej głównych aktorach pisano w największych branżowych serwisach na świecie. Dodatkowo Philip De Fries pojawił się w prestiżowym magazynie „Fighters Only”, a Thiago Silva w popularnym brazylijskim serwisie Globo.com. O gali KSW 45 pisały również media polonijne z Wysp Brytyjskich.
Warto też zwrócić uwagę na fakt, że „CKM” przygotował obszerny wywiad z Maciejem Kawulskim, Martin Lewandowski wystąpił jako prelegent podczas prestiżowego wydarzenia jakim był National Sales Congress, a Akop Szostak zawitał do porannego programu „Pytanie na śniadanie”.